Home » Myo Yan Naung Thein » ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘာေၾကာင့္ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ တာလဲ၊ အပိုင္း (၃)

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘာေၾကာင့္ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ တာလဲ၊ အပိုင္း (၃)

ဒီ အပတ္ထုတ္ျပည္သူ ့ေခာတ္ဂ်ာနယ္မွာပါတဲ့က်ေနာ္ ့ေဆာင္းပါး ပါ။ အားလံုးဖတ္နိုင္ရန္ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။

By မ်ိဳးရန္ေနာင္သိန္း

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဘာေၾကာင့္ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ တာလဲ၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ဘာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းျပင္ဆင္ဖ်က္သိမ္းဖို႔ လိုအပ္ တာလဲ။ အပိုင္း (၃)

PNCR

အခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပေနတဲ့ ရႈေထာင့္က ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ မွုဆိုတဲ့ ရႈေထာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီမိုကေရစီစံခ်ိန္စံညႊန္းႏွင့္ ကိုက္ညီမညီ၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး၊ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး စတဲ့ ရႈေထာင့္ေတြကေန ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို မသံုးသပ္ျပရေသးပါ ဘူး။ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲ့ဒီရႈေထာင့္ေတြကေန ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ကၽြန္ေတာ္ဆက္လက္သံုးသပ္ တင္ျပသြားပါမယ္။ အခုဆက္ ၿပီး ျပည္ေထာင္စုစစ္ စစ္မွဳဆိုတဲ့ ရႈေထာင့္ကို ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ဆိုတဲ့ မူေပၚကေနေဆြးေႏြးပါ မယ္။
ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ေနတဲ့အခါ ျပည္ေထာင္စုလို႔ ေခၚဆိုထားတဲ့အတိုင္း “ျပည္ေထာင္စု” ေတြ “စု” ထားတာပါ။ အဲ့ဒီမွာ အေရးအႀကီးဆံုးက ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္းတန္းတူညီတူရွိမႈႏွင့္ျပည္ေထာင္တုိင္း မွာကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိမႈပါပဲ။ ျပည္ေထာင္တစ္ခုက တစ္ျခားျပည္ေထာင္ေတြ ကို လြမ္းမိုးထားၿပီ ၊ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီ ဆိုရင္ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းမွဳ႕ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ ကိုလိုနီျပဳသိမ္းပိုက္မွဳ႕ပါ။၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အရဗမာတိုင္းရင္းသားလူမ်ားစုေတြႏွင့္တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြအၾကား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး စီမံခန္႔ခြဲေရးမွာ တန္းတူ ရည္တူ မရွိေၾကာင္းတင္ျပၿပီးပါၿပီ။ ဒါဆို တိုင္ရင္းသားလူနည္းစုေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ေကာရွိရဲ့လား။
ဒီေမးခြန္းဟာအလြန္ကို အေရးႀကီးတဲ့ေမးခြန္းပါ။ျပည္ေထာင္စုလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခၚေနတာကို Union , United လို႔ဘာသာျပန္လို႔ ရႏိုင္ေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စုကို အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ ဖလွယ္လို႔အရဆံုးကေတာ့ Federation ပါပဲ။ Foedus “သေဘာတူစာခ်ဳပ္အားျဖင့္ ယံုၾကည္စြာ ေပါင္းစည္းျခင္း” လို႔ ဘာသာျပန္လို႔ရမည့္ ဖက္ဒရယ္မူဟာ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္မူပါပဲ။
ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူမွာ ျပည္ေထာင္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္ေတြရဲ့ ကုိယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ဟာ အလြန္ကိုအေရးႀကီးပါတယ္။တန္းတူညီတူရွိတဲ့ျပည္ေထာင္ေတြ(သို႔မဟုတ္)ျပည္နယ္ ေတႊ ေပါင္းစပ္ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ျပည္ေထာင္စု မွာ ျပည္နယ္တစ္ခုရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို က်န္တဲ့ျပည္နယ္တစ္ခုက အေႏွာင့္အယွက္ေပးလို႔မရပါဘူး၊ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္လို႔မရပါဘူး။ဒါမွမဟုတ္ ျပည္နယ္ (သို႔) ျပည္ေထာင္ေတြေပါင္းထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔ေတြက ျပည္နယ္အစိုးရႏွင့္ ဥပေဒျပဳအာဏာကို လြမ္းမုိးလို႔ မရပါဘူး။ဒါဟာ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ပါ။
၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ျပည္နယ္ ေတြမွာ ကုိယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္လံုး၀မရွိတာကိုေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ျပည္ေထာင္စုသမၼတက ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အစိုးရအဖြဲ႔ အႀကီးအကဲ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိ ခန္႔အပ္ပါတယ္။တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကလည္း လံုျခံဳ ေရးဆိုင္ရာ နယ္စပ္္ေရးရာ ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးေတြခန္႔အပ္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ျပည္နယ္(သို႔) တိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔အႀကီးအကဲ သမၼတကခန္႔အပ္တဲ့အတြက္ ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသ ႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအစိုးရအဖြဲ႔ဟာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတလက္ေအာက္ခံ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ဟာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတကိုသာ တာ၀န္ခံၿပီး သမၼတ အမိန္႔အရသာေဆာင္ရြက္တဲ့အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရ ဗဟိုမွ တိုက္ရိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ တစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပည္နယ္အစိုးရကိုျပည္နယ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ျပည္သူကတိုက္ရိုက္ မေရြးခ်ယ္ ရတဲ့အတြက္ ျပည္နယ္အစုိးရဟာ သူ႔ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ရွိတဲ့ျပည္သူကို တာ၀န္မခံရပါဘူး။ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကေနတစ္ဆင့္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ျခင္းမဟုတ္တဲ့အတြက္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း တာ၀န္ခံစရာ လံုး၀မလို ဘူး။ဒါေၾကာင့္မို႔ ျပည္နယ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ပိုင္စိုးခြင့္ ဆံုးရႈံးေနပါတယ္။၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ဆံုးရံႈးေနပါတယ္။
ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကို ေလ့လာၾကည့္ရင္လည္း ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဟာ ျပည္နယ္ေရးရာကိစၥေတြမွာဘာဥပေဒျပဌာန္းခြင့္မွမရွိတာကုိေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မွာတင္ျပၿပီး ျပည္နယ္အတြင္း ဆံုးျဖတ္ရမည့္ကိစၥရပ္ေတြကုိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပေဆြးေႏြး ေနၾကတာေတြလည္း ေတြရပါတယ္။တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ေတြဟာ အမည္ခံလႊတ္ေတာ္ေတြပါ။ဒါေၾကာင့္မို႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳေရးမွာလည္း ျပည္နယ္ေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ဆံုးရံႈးေနပါတယ္။
ျပည္နယ္တရားစီရင္းေရး ယႏၱရားက ေတာ့လံုး၀ရွင္းပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုတရားစီရင္ေရး ယႏၱ၇ားေအာက္မွာရွိေနပါတယ္။ျပည္နယ္ေတြမွာ၊တိုင္းေဒသႀကီးေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္တရား စီရင္ေရးစနစ္ မရွိပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမရွိပါဘူး။တရားစီရင္ေရးကို ျပည္ေထာင္စုဗဟိုတရားရံုးက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့အတြက္ျပည္ေထာင္စုတရားစီရင္ေရးစနစ္မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ျပည္ေထာင္တရားစီရင္ ေရးစနစ္ပါ။ျပည္နယ္ေတြဟာတရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ရႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္လည္း ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ လံုး၀မရွိပါဘူး။ဒီလို ျပည္နယ္ေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္လံုး၀မရွိတဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသား လူနည္းစုေတြဟာ လံုး၀ေက်နပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါဆို အခုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡလည္း ၿပီးဆံုးမွာမဟုတ္ပါဘူး။
လက္ရွိႏိုင္ငံေရး ပဋိပကၡေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အခုလိုေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား၏ တိုင္းရင္းသားဗမာလူမ်ားစုမ်ားအေပၚ မယံုၾကည္မွဳ၊ အရပ္ဖက္ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ျပည္သူ လူထုအားလံုးကတပ္မေတာ္အေပၚ အယံုအၾကည္မရွိမွဳ၊ႏိူင္ငံေတာ္အာဏာကိုတပ္မေတာ္မွခ်ဳပ္ကိုင္ထားမွဳ႕အား လံုး၀လက္မခံႏိူင္မွဳ႕ စသည္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ကလည္း အစဥ္အဆက္အာဏာကိုင္ဆြဲလာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို လက္မလြတ္လိုပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပံုစံႏွင့္ ဆက္လက္ရယူဖို႔ႀကိဳးစားလာပါတယ္။ ဒါကိုျပည္သူတစ္ရပ္လံုးက မလိုလားပါဘူး။ျခံဳငံုေျပာရရင္ ယခုလက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပသာနာေတြဟာအမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရး (သို႔မဟုတ္) အျပန္အလွန္ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရးျပသာနာ။အထိမိဆံုးေျပာရရင္ ႏူိင္ငံေရး ျပသာနာျဖစ္ပါတယ္။အခုဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံပံုစံနွင့္ဆက္လက္ေျဖရွင္းေနရတဲ့အတြက၊္ျပသနာအားလံုးရဲ.အစဟာ ၁၉၄၇ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဖြဲ.စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာျပသနာလို ေျပာလို ့ရပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးဆုိင္ရာအၾကပ္အတည္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အၾကပ္အတည္းကိစၥ ေတြအားလံုးကို သမိုင္းေၾကာင္းယွဥ္ထိုးၿပီး စဥ္းစားမွ ရပါမယ္။သမိုင္းေၾကာင္းကိုျပန္လွန္ရရင္ေတာ့ အရွည္ႀကီးပါပဲ။ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးေျခရာေကာက္ရမည့္ သမိုင္းေၾကာင္းကေတာ့ “ပင္လံုစာခ်ဳပ္”ပါ။ “ပင္လံုစာခ်ဳပ္” ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ပင္လံုကတိက၀တ္ေတြအေပၚ အေျခခံ ၿပီး ၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ရဲ့ နိဒါန္းကိုၾကည့္ပါ “ျမန္မာျပည္ဘုရင္ခံ၏ အမွႈေဆာင္ ေကာ္မတီမွ ၀န္ႀကီးအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေစာ္ဘြားအားလံုးအျပင္ ရွမ္းျပည္၊ ကခ်င္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းေဒသမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား တတ္ေရာက္ၾကေသာ ပင္လံုတြင္ က်င္းပသည့္အစည္းအေ၀းတြင္ ၾကားျဖတ္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပူးေပါင္းလိုက္ခ်င္းအားျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ ခ်င္း တို႔သည္ လြတ္လပ္ေရးကိုပိုမိုလွ်င္ျမန္စြာ ရရွိလိမ့္မည္ဟု အစည္းအေ၀း တတ္ေရာက္သူ အဖြဲ႔၀င္တို႔ကယံုၾကည္ၾကသည့္အတိုင္း တညီတညြတ္တည္း ေအာက္ပါအတိုင္း သေဘာတူညီၾကသည္။” လို႔ အစခ်ီထားပါတယ္။
အဲ့ဒီ ပင္လံုစာခ်ဳပ္နိဒါန္းကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ထင္ရွားတဲ့အခ်က္က ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း လူမ်ိဳးေတြဟာ ၾကားျဖတ္ျမန္မာျပည္အစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး လြတ္လပ္ေရးယူႏိုင္သလို ျမန္မာျပည္ႏွင့္ မပူးေပါင္းပဲ သီးျခားလြတ္လပ္ေရး ယူခြင့္လည္းရွိပါတယ္။ထို႔အတူ လြတ္လပ္ေရးမယူေသးပဲ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ စနစ္လက္ေအာက္မွာ ဆက္လက္ေနပိုင္ခြင့္လည္းရွိပါတယ္။ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တိုင္းရင္းသားေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။ဒါေပမဲ့ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္လိုတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဦးေဆာင္တဲ့ ၾကားျဖတ္ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေတြဟာ ပူေပါင္းၿပီးလြတ္လပ္ေရးယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္သေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း သီးျခားစြာ လြတ္လပ္ေရးရယူခြင့္ရွိတဲ့ ရွမ္း၊ကခ်င္၊ခ်င္း လူမ်ိဳးေတြဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဦးေဆာင္တဲ့ ၾကားျဖတ္ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ဆႏၵအေလ်ာက္ လြတ္လပ္စြာပူးေပါင္းၿပီး ျပည္ေထာင္စုကို ထူေထာင္ၾကမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းရဲ့ အဓိကအေၾကာင္းက ပင္လံုစာခ်ဳပ္ စာပိုဒ္ (၅) ပါ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို လံုး၀ထိပါးျခင္း မရွိေစရ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

mynt12

mynt13

mynt14

mynt15

mynt16


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: